Podjęcie ważnej decyzji biznesowej lub wdrożenie planu strategicznego w firmie często wiąże się z koniecznością przeprowadzenia analizy rynku. Jest to działanie, które pomoże określić najlepszy możliwy sposób odziaływania w branży. Analiza rynku - ocena, która obejmuje zarówno gromadzenie danych ilościowych jak i jakościowych w celu uzyskania jasnego obrazu ogólnej sytuacji rynkowej oraz sytuacji przedsiębiorstwa.
Analiza rynku – jak działać?
Chociaż można spróbować przeprowadzić własną analizę rynku, to nie zaleca się tego typu działań ze względu na częsty brak doświadczenia w tej materii i brak odpowiednich narzędzi. Najlepszym rozwiązaniem jest zwrócenie się do wykwalifikowanych dostawców badań rynkowych, takich jak Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat®, którego eksperci mogą, za sprawą pogłębionych analiz, dostarczyć informacji na temat małych i dużych przedsiębiorstw, popartych wieloletnim doświadczeniem badawczym i fachowa wiedzą.
Doświadczone firmy badawcze posiadają doskonałe narzędzia do prowadzenia analizy rynku, aby była ona zarówno kompleksowa, jak i zwięzła, odpowiadająca na szereg pytań zadanych przez przedsiębiorcę oraz dostosowująca się do celu jaki właściciel firmy chce uzyskać za sprawą badań.
Istotne pytania
Ważne pytania, które należy zadać przystępując do analizy rynku, to:
- Jaka jest wielkość rynku?
- Kto jest klientem docelowym?
- Jakie jest otoczenie konkurencyjne?
- Czy rynek się rozrasta, czy się kurczy?
- Jakie są potencjalne czynniki zakłócające działanie na rynku?
Biorąc pod uwagę te kluczowe pytania, analiza rynku dostarcza wysokiej jakości perspektywę na otoczenie biznesowe, identyfikując zarówno szanse, jak i czynniki ograniczające. Wiarygodne firmy zajmujące się badaniem rynku mogą połączyć badania ilościowe oraz jakościowe, takie jak: badania opinii konsumentów, analizę otoczenia rynkowego, analizę świadomości marki, analizę segmentacji rynku, czy też indywidualne i grupowe wywiady z ekspertami wybranej branży; posługując się wypracowanymi przez wiele lat narzędziami.
Oferta analiz rynkowych centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®
Centrum Badawczo-Rozwojowe BioStat® już od 16 lat wykonuje badania mające na celu analizy rynku. Dla swoich zleceniodawców z różnych branż tj:
- farmacja i medycyna,
- turystyka oraz transport,
- FMCG,
- bankowość,
- instytucje publiczne.
Specjaliści zapewniają realizację projektów w szybkim czasie, pełne wsparcie merytoryczne i techniczne, stały kontakt w trakcie prowadzenia projektu analiz, stosowanie sprawdzonych i efektywnych metod badań rynku oraz wdrożenie najlepszego dla danego projektu narzędzia badawczego np. panelu SurvGo™ lub autorskiego panelu konsumenckiego Badanie-Opinii z dostępem do ponad 200 000 respondentów. Eksperci Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat® przygotowują także pełen raport z przeprowadzonych badań z przejrzystymi tabelami i wykresami – aby można je było łatwo wykorzystać w trakcie konferencji lub spotkań biznesowych.
Skontaktuj się z Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat® w celu omówienia projektu analizy rynku dla Twojej firmy. Zyskaj więcej razem z Nami!