Analizy rynku
Rzetelne podstawy do podjęcia decyzji warunkują ich trafność i minimalizują ryzyko niepowodzenia realizowanych przedsięwzięć. Krokiem do lepszego poznania warunków działania i środowiska rynkowego, w których działania te mają być podjęte są kompleksowe analizy rynku i jego specyfiki - proces ten obejmuje pozyskanie niezbędnych z punktu widzenia rozpatrywanej inicjatywy danych oraz ich późniejsze przetworzenie.
Po co analizować rynek?
Analizy rynku są zatem procesem, który pozwala przekształcać twarde dane w konkretną wiedzę o ogólnej sytuacji na rynku oraz poszczególnych aspektach działań na nim podejmowanych. Wiedza ta to zaś niezbędny warunek świadomego i odpowiedzialnego podejmowania obarczonych niskim ryzykiem niepowodzenia decyzji, a przez to - umacniania aktualnej rynkowej pozycji i skutecznego budowania swojej przewagi konkurencyjnej. Dzięki temu analizowanie rynku sprzyja:
- usprawnieniu maksymalizacji poziomu zysków firmy;
- trafniejszej identyfikacji potrzeb konsumenckich;
- rozbudowywaniu rynkowej pozycji własnej marki;
- optymalizacji inicjatyw marketingowych i ponoszonych z tego tytułu;
- ograniczaniu ryzyka błędnych decyzji biznesowych i ponoszonych w związku z tym strat;
- stwarzaniu warunków do stabilnego rozwoju przedsiębiorstwa;
- sprawnemu wyszukiwaniu nisz rynkowych;
- określaniu źródeł potencjalnych przewag konkurencyjnych.
Jak realizujemy proces analiz?
W zależności od potrzeb naszych klientów prowadzimy analizy rynku obejmujące rozpoznanie sytuacji m.in. w zakresie:
- otoczenia rynkowego firmy;
- popytu na dany produkt lub usługę;
- znajomości, rozpoznawalności i świadomości marki;
- istnienia segmentów konsumenckich na danym rynku.
Aby ww. analizy dały rzetelne i wiarygodne wnioski, proces gromadzenia i przetwarzania danych rynkowych planujemy indywidualnie do rozpatrywanego przypadku, każdorazowo jednak opieramy go o sprawdzone i uzupełniające się metody badawcze. W katalog metod, po które sięgamy podczas typowej analizy rynku, wpisują się w szczególności:
- analizy Desk Research - analizy odgórnie dostępnych danych już przetworzonych;
- badania Mystery Shopping - audyty Tajemniczego Klienta;
- pogłębione wywiady indywidualne (IDI) i grupowe (FGI);
- wywiady i panele eksperckie;
- telefoniczne indywidualne wywiady pogłębione (TDI);
- badania ankietowe (CAWI, CAPI, CATI, PAPI) realizowane na reprezentatywnych próbach badawczych.
Dlaczego warto zaufać naszym analizom?
Badanie rynku krajowego i zagranicznego zajmujemy się od lat. Zdobyte doświadczenie w zakresie badań, analiz statystycznych i prac z zakresu Software House sprawiły, że nasze analizy rynku wyróżnia:
- sprawdzona i doskonalona przez lata metodologia badań;
- realizacja przez zespół doświadczonych specjalistów z różnych dziedzin;
- wsparcie autorskiego internetowego panelu badawczego;
- wsparcie autorskiego oprogramowania do badań i analiz.
Tagi
analiza rynku
analizy rynku
analiza rynkowa