Statystyka to dla Ciebie jedynie czarna magia? Na sam widok skomplikowanych wzorów dostajesz bólu głowy? Bez obaw, nie musisz przecież wszystkiego samodzielnie przeliczać. Taka decyzja byłaby prawdziwym strzałem we własne kolano. Znacznie lepszym pomysłem będzie skorzystanie z profesjonalnych usług statystycznych, oferowanych przez firmy badawcze.
Kto może na tym skorzystać?
Badania statystyczne są zobligowani przeprowadzać przede wszystkim naukowcy oraz doktoranci, którzy przymierzają się do napisania rozprawy lub publikacji naukowej. Wówczas koniecznie powinni wzbogacić opracowanie teoretyczne o wnioski z analizy danych empirycznych. Dane o dużym stopniu rozproszenia będą mogły finalnie przyjąć atrakcyjną postać graficzną – wykresów, tabel czy infografik. Analizy statystyczne nieraz przeprowadzają także studenci na potrzeby pracy dyplomowej – magisterskiej czy licencjackiej. Wówczas jest ona znacznie lepiej oceniana przez promotora oraz recenzenta.
Usługi statystyczne dla biznesu
Nie znaczy to jednak bynajmniej, że statystyka to dziedzina wiedzy zarezerwowana wyłącznie dla nauki. Wnioski z prowadzonych analiz mogą w równym stopniu zainteresować przedsiębiorców, którzy pragną dokonać komercjalizacji prac badawczo-rozwojowych. W takim przypadku mogą oni podjąć decyzję o powierzeniu realizacji projektu statystycznego agencji badawczej. Dane z badania będą musiały zostać poddane ilościowej oraz jakościowej analizie. Końcowym produktem będzie raport zawierający wnioski oraz rekomendacje.
Dzięki skorzystaniu z usług statystycznych firmy mogą lepiej rozpoznać branżę oraz zachodzące w jej ramach trendy. Mają także możliwość poznania profilu docelowych klientów. Wdrożenie uzyskanych w ramach projektu wniosków przełoży się finalnie na usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstwa, a także zauważalny wzrost wyników sprzedaży?
Jak wybrać firmę, której można zaufać?
Chcesz jednak przekazać usługi statystyczne zaufanej firmie, z którą współpraca będzie stanowiła gwarancję sukcesu? Warto zatem abyś zwrócił szczególną uwagę na następujące czynniki:
- Czas od dnia rejestracji firmy w KRS: oczywistą kwestią jest to, że im dłużej przedsiębiorstwo działa na rynku, tym zyskuje na wiarygodności;
- Kwalifikacje członków zespołu: poddaj dokładnej weryfikacji, czy zatrudnieni przez firmę badawczą pracownicy posiadają kierunkowe wykształcenie akademickie oraz inne potwierdzenie kompetencji statystycznych;
- Wyróżnienia: jeśli firma może pochwalić się publikacjami swoich analiz w prestiżowych czasopismach, wówczas zapewne nie ryzykujesz podejmując z nią współpracę. Wizytówką jakości może być chociażby umieszczenie artykułów w czasopismach z listy filadelfijskiej;
Rekomendacje klientów: zerknij także na stronę internetową firmy statystycznej i sprawdź, z jakimi klientami miała ona dotychczas okazję współpracować. Poproś także o rekomendacje.